2011. január 1., szombat

Visszatekintés és célok következő évre

Egy éve kettlebellezek. Voltak hullámvölgyek, de nagyon megkedveltem. Fő előnye nekem, hogy megfelelő vezetéssel sok edzés végezhető otthon, ami család mellett nagy előny. Sajnos nem tudtam maximálisan odatenni magam és nem figyeltem a kajára, így csak kicsit fogytam. (De legalább fogytam!) Viszont erősödtem és sokat tanultam arról, hogyan védhetem a gerincemet, erősíthetem a hátamat és javíthatom a tartásomat. Ennek már érezhető hatása van. Utóbbiakhoz nekem nem volt elég a csoportos edzés. Privát órák segítettek megérteni az egyes gyakorlatok apró, de annál fontosabb finomságait és az én egyéni előnytelen adottságaimat korrigáló gyakorlatokat is itt tanultam meg. Pontosabban elkezdtem tanulni ezeket a dolgokat, mert még bőven van mindenből.


Nézzük a tavalyi részletes célokat:

1. 100 kg alatti testsúly és kb feleakkora hasi bőrredő azaz ~3 cm - Nem valósult meg. Csökkent a súlyom, de még 105 se lett meg.
2. KB alapgyakorlatok biztonságos kivitelezése és a rendszeres edzéseken legalább 16 kg bellt tudjak használni biztonsággal - Nagyrészt megvalósult. A snatchet még nagyon keveset gyakoroltam. Nem merem azt mondani, hogy megy.
3. 10 perc alatt legalább 300 swing 16 kg-os bellel (más állapotfelmérő gyakorlatot egyelőre nem ismerek az RKC-ból) - Megvalósult, de az akkori swing technikám nem igazán volt jó.
4. Legalább 10 db szabályos húzodzkodást tudjak megcsinálni egyszerre erőből - nem valósult meg
5. 50 burpee legfeljebb 5 perc alatt - nem valósult meg
6. Egy bell otthonra és legalább hetente egy KB vagy saját testsúlyos edzés otthon - Megvalósult


Erre az évre két konkrét cél van: az egyenletesen rendszeres edzés (heti 3 a terv) és a folyamatos erő és állóképesség növekedés mellett egyenletes fogyás. Konkrétan 100 kg alá akarok menni. Minden egyéb eredménynek nagyon örülök és biztos kitalálok majd motiváló részcélokat, de az előbbi kettő az ami igazán fontos.

Nincsenek megjegyzések: